Ustrzycka rafineria podczas I wojny światowej stała się częścią naftowego biznesu Dawida Fanty. Zapewne krótko przed tym wydarzeniem dyrektorem zakładu został młody i bardzo ambitny prawnik, Ignacy Wygard urodzony w 1889 roku w Jaśle. Po ukończeniu studiów został aplikantem sądowym, ale już w 1914 roku podjął pracę w przemyśle naftowym. Karierę tę rozpoczął jako referent prawny Towarzystwa Naftowego „Montan”, do którego należała ustrzycka rafineria. Szybko przeniósł się do pracy w terenie w kopalniach i rafineriach. Powierzono mu m.in. kierownictwo administracyjne rafinerii w Ustrzykach Dolnych. Funkcji tej jednak nie pełnił zbyt długo. Na przełomie 1918 i 1919 roku wziął udział w pracach działu naftowego Polskiej Komisji Likwidacyjnej, a następnie razem z prof. Stanisławem Piłatem pracował na rzecz utworzenia pierwszego polskiego syndykatu naftowego „Polnaft”.
Towarzystwo „Fanto” w Warszawie i „Aerolot”
W 1921 roku Ignacy Wygard został dyrektor naczelnym Towarzystwa „Fanto” w Warszawie – polskiego oddziału olbrzymiej firmy założonej przez Dawida Fantę. Pełniąc tę funkcję, podjął starania na rzecz utworzenia pierwszej polskiej regularnej linii lotniczej – „Aerolloyd”, która w 1925 roku została przemianowana na „Aerolot”. W 1922 roku firma świadczyła usługi sześcioma czteroosobowymi samolotami marki Junkers F13. Trzy lata później linia dysponowała już dwudziestoma maszynami. Inwestycja firmy naftowej w linie lotnicze miała swój bardzo pragmatyczny wymiar – zapewniała kierownictwu polskiego „Fanto” sprawną i szybką komunikację w sprawach biznesowych. Ignacy Wygard, który postulował przy tym konieczność rozwoju żeglugi powietrznej w Polsce, wydał w 1925 roku książkę pt. „Uwagi o lotnictwie komunikacyjnym”, która należała do pierwszych tego typu publikacji na świecie.
Państwowe Linie Lotnicze LOT
Pod koniec 1928 roku, w wyniku przymusowego wykupu udziałów przez państwo, „Aerolot” został połączony ze swoim głównym konkurentem – linią „Aero” oraz Śląskim Towarzystwem Lotniczym. W efekcie powstały państwowe Linie Lotnicze LOT. Ignacy Wygard, chociaż zdobył sobie sławę pioniera lotnictwa cywilnego w Polsce, pozostał wierny przemysłowi naftowemu.
W 1939 roku Ignacy Wygard obchodził jubileusz ćwierćwiecza pracy w naftownictwie. W tym czasie był już od sześciu lat dyrektorem Spółki Akcyjnej „Pionier”. Podczas II wojny światowej znalazł się w Meksyku jako delegat Delegatury Ministerstwa Pracy i Opieki Społecznej w Ameryce Łacińskiej. 1 lutego 1944 roku został mianowany konsulem honorowym RP stanu Meksyk z siedzibą w mieście Toluca. Funkcję tę sprawował do 10 maja 1947 roku.